Herkese merhaba! Yine dayanamadım ve “Kanallar Şehri”ne, Venedik’e geldim. Bu kez, daha önceki Venedik turumuzda yanımızda olan sevgili Erdem arkadaşımızın düğününe geldik. Romantik bir sebeple buradayız. Gelmişken, hava da çok güzelken, Venedik gezimizi sizlerle de paylaşmaya karar verdim.

Kalabalık Venedik sokaklarında olsa da, otelimizi bulduk, yerleştik, birazcık dinlendik, üstümüzü değiştirdik ve Venedik’in kalbi San Marco Meydanı’na gitmek için yola koyulduk. Daha önce burayı sizlerle paylaşmıştım ama bir de bu mevsimde görmenizi istedim.

Venedik’in sembollerinden biri de Murano Adası. Murano’da da inanılmaz bir cam işçiliği var. Venedik sokaklarını süsleyen vitrinlerde; Murano’dan gelen biblolar var, İtalya’nın sembolü deri çantalar var. Biraz onlara da baktık ama Euro çok pahalı olduğu için sadece vitrinden bakıyoruz. Yani, adıyla Window Shopping yapıyoruz.

Venedik demek, eski şehir demek. Biliyorsunuz, Venedik’te pek çok farklı kültür var. İtalya var, Araplar var, İspanyollar var, hatta Osmanlılar var. Youtube kanalımda paylaştığım daha önceki Venedik vlog’umda, hatırlarsanız Venedik’teki Osmanlı etkilerinden de bahsetmiştik. Sokaklarında ise, bolca Hristiyan etkisi var. Buraya gelirseniz, pek çok farklı kilise göreceksiniz.

Burası, gerçekten insanı büyüleyen bir yer. Şehrin sokaklarında kolayca kaybolabilirsiniz, ancak kaybolsanız bile her yerde karşınıza farklı bir sürpriz çıkabilir. Biz de, yaklaşık 45 dakikalık bir kaybolmanın ardından San Marco Meydanı’na geldik.

Daha sonra, Venedik Bienali’ne gitmek için motora bindik. Bu yıl; sanat, mimari, sinema, dans, müzik, tiyatro ve tarih olarak kategorilere ayrıldı. Gezebileceğimiz en büyük pavyonlardan birine geldik, içeri girdik ve biletimizi aldık. İçeride, modern sanat çalışmalarını inceledik.

Oradan çıktık, yemeğimizi yedik ve düğüne gitmek için hazırlanmak üzere otele gittik. Biraz dinlendik, Venedikli gibi giyindik ve düğüne doğru yola çıktık. İnanılmaz güzel bir düğündü. “Venedik’te bir turist neler yapar?” sorusunun cevabını bulabileceğiniz bu Venedik seyahatimde neler yaşadığımı merak ediyorsanız, detaylar vlog’umda!